Obecní úřad

Komunální odpad

Formulář pro ohlašovací povinnost k místnímu poplatku za komunální odpad

Stáhnout formulář v pdf

Přehled svoz odpadu

Stáhnout přehled v pdf

Dle zákona č. 541/2020 Sb. o odpadech poroste každý rok poplatek za ukládání komunálního odpadu na skládce až do roku 2029. Z poplatku 800 Kč v roce 2022 postupně na 1850 Kč za tunu. Zákon umožňuje uplatnit slevu na obyvatele, tedy nižší sazbu poplatku na určité množství vyprodukovaného odpadu. V roce 2022 je to 200 kg odpadu na obyvatele. Do roku 2029 ale postupně klesne toto množství odpadu s nižší sazbou na 120 kg na obyvatele. Všechen další odpad bude za plnou sazbu. Trend je jasný, likvidace odpadu bude každý rok dražší a dražší.

Náklady na likvidaci odpadu samozřejmě zvyšují také obecně rostoucí ceny, cena pohonných hmot, zvyšující se minimální mzda… To vše promítají odpadové firmy do svých kalkulací.

Co pro zpomalení růstu poplatku může udělat občan?

  • Třídit odpad. Opravdu se snažte vytřídit maximum možného odpadu.
  • Nevhazovat do kontejnerů na směsný odpad kusy nábytku, starou elektroniku apod.
  • U rodinných domů využívat kompostování nebo nádobu na bioodpad.

Co pro zpomalení růstu poplatku udělala obec?

  • Dostatek stanovišť s nádobami na tříděný odpad. Plechovky, konzervy, oleje a tuky, bioodpad, textil, elektro...
  • V rámci dotace bylo v roce 2013-2014 rozdáno 240 domácích kompostérů
  • Obec pořídila v rámci dotačního titulu nádoby na svoz door to door (třídění z domova).

Co pro to můžeme udělat společně?

  • Vést ke třídění odpadu naše nejbližší okolí.

Změny zákonů o odpadech a místních poplatcích se promítají do administrace a platby za svoz komunálního odpadu. Připravili jsme pro vás jednoduchý přehled, co změna legislativy obnáší a co je nutné udělat, abyste se správně a včas zaregistrovali k platbě místního poplatku.

Co se mění a co je nutné udělat

  • Od roku 2022 je povinnost každého majitele nemovitosti určené k bydlení nebo rodinné rekreaci přihlásit se k místnímu poplatku za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci.
  • Pro majitele nemovitostí určených k bydlení nebo rodinné rekreaci změna znamená, že se musí registrovat u správce poplatku, kterým je Obecní úřad Sadov. Tuto povinnost musí splnit buď společenství vlastníků jednotek (SVJ), vlastník nemovitosti, anebo ten, kdo na základě plné moci zastupuje vlastníka či SVJ.
  • Poplatek platí SVJ, pokud pro dům vzniklo, v ostatních případech vlastník nemovité věci.
  • Výše poplatku se stanovuje podle objednaného objemu svozových nádob, u neobydlených nemovitostí nebo nemovitostí bez odpadní nádoby je vyhláškou stanoven minimální objem, ze kterého je poplatek vypočten.
  • Novinkou je možný svoz odpadů 1 x za 14 dní.
  • Za litr objednané kapacity odpadové nádoby (popelnice) se platí 0,60 Kč za 1 svoz. Novinkou je, že poplatek se platí i z prázdné nemovitosti nebo nemovitosti, která neužívá odpadovou nádobu, a to za 60 l měsíčně za neobydlenou nemovitost.
  • Příklad: Domácnost v rodinném domě, která používá odpadovou nádobu velikosti 120 litrů s frekvencí svozu jedenkrát týdně, zaplatí 1 872 korun za pololetí. Za neobydlený objekt určený k rodinné rekreaci zaplatí majitel jako za vyprodukování 60 litrů odpadu měsíčně, tj. 216 korun za pololetí.
  • Poplatek bude splatný ročně k 1.1.následujícího roku.
Karlovarský kraj - logo Živý kraj - logo Ministerstvo pro místní rozvoj - logo Ministerstvo pro místní rozvoj - logo

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas.
© 2024 Obec Sadov